Dobrý den vážení občané,
chtěli bychom Vás informovat o zásadní změně, ke které došlo dne 29. ledna 2025 na zastupitelstvu obce, kde byl projednán a následně schválen návrh na uvolnění místostarosty naší obce. Uvolnění bylo schváleno k datu 1. března 2025.
Co se tímto mění, je výkon samotné funkce místostarosty, která bude vykonávána na plný úvazek, a ne pouze po pracovní době, jak tomu bylo doposud.
Samotné rozhodnutí bylo dlouho diskutovanou otázkou v Radě obce. Nebylo to rozhodnutí jednoduché, nicméně nezbytné vzhledem k tomu, jak bychom chtěli obec dále rozvíjet a plnit tím naše sliby, jenž jsme Vám dali před volbami.
Na obce je přenášeno velké množství povinností ze strany státu, vzrůstá administrativa a přibývá nových úkolů, které nám berou to nejdůležitější, co nám chybí, a to je čas. Pokud chceme zajistit chod obce, reagovat na Vaše podněty, požadavky, budovat, chystat projekty a zvelebovat obec, nelze všechny tyto úkoly zvládat v jedné osobě a následně odpoledne či podvečer pokračovat v osobách dvou. Většina schůzek a jednání probíhá v dopoledních hodinách a nelze se tedy aktivně účastnit všech schůzek, které jsou pro další postup v budování obce zásadní.
Čím více se tyto věci protahují, zdražují se nejen samotné projekty, materiál a další, ale ani stát není bezednou studnou na finance. Čím dál méně peněz vynakládá na podporu, tedy na dotační tituly, které umožňují obcím budovat. Mnoho obcí v okolí již zjistilo, že uvolněním místostarosty jsou schopni všechny tyto věci dělat rychleji a efektivněji. Mohli bychom jmenovat obce v okolí, které se touto cestou rovněž vydali (Lanžhot, Kostice, Tvrdonice, Moravská Nová Ves, Hrušky, Mikulčice, Lužice, Prušánky, Dolní Bojanovice a další). Mohlo by se říci, že tyto obce mají více obyvatel, ale více obyvatel neznamená, že je chod obce méně náročný, že je tam méně administrativy. Ne, je stejný, pouze s menším počtem obyvatel.
Po zvážení všech okolností jsme se rozhodli pro výše popsanou změnu týkající se uvolnění místostarosty a doufáme, že naše rozhodnutí povede k zefektivnění další práce tak, aby byla co nejvíce ku prospěchu právě Vám, naším občanům, a povede k Vaší spokojenosti.
Za Radu obce Týnec starostka Bc. Eliška Petrlová
© 2025 Obec Týnec, Kontaktovat webmastera, Prohlášení o přístupnosti, Mapa stránek
ANTEE s.r.o. - Tvorba webových stránek, Redakční systém IPO